Atenció al client
De dilluns a divendres de 9 a 20 h. Dissabtes de 9 a 14 h (excepte festius).
Durant tot el mes de març, a Veritas ens sumem al B Corp Month, una campanya que pretén animar a la ciutadania a construir un món millor a través de les seves decisions de compra i visibilitzar les empreses del sector de l’alimentació que formen part del moviment.
“Les empreses no poden existir únicament per generar valor per a l’accionista”: aquesta va ser la conclusió a la qual van arribar tres emprenedors estatunidencs compromesos amb la creació d’una economia més justa, inclusiva i regenerativa. Va ser la llavor del que avui coneixem com a B Corp, un moviment global que utilitza la força de l’empresa per beneficiar la societat i el planeta.
El 2006 es van crear als Estats Units els alts estàndards d’acompliment social i ambiental que tota empresa ha de complir per ser B Corp i l’any següent es van incorporar a la comunitat les primeres companyies que, més enllà de guanyar diners, volien generar un impacte positiu. El moviment va creuar l’Atlàntic, i va arribar al nostre país el 2014 i avui, gairebé una dècada després, més de 200 empreses són B Corp a Espanya i, a escala mundial, ja són més de 6.200 companyies.
Totes se sumen aquest març al B Corp Month, la campanya global per mostrar al món per què les B Corps #AnemMésEnllà i per convocar la ciutadania a ser part de la solució, marcant la diferència amb les seves decisions de compra diàries. Junts hem aconseguit grans fites, però encara queda molt per fer. Actualment, 62 persones posseeixen la mateixa riquesa que 3.600 milions, mentre que cada any consumim gairebé el doble dels recursos que el planeta té per oferir. Davant aquesta realitat, el món necessita més empreses que donin resposta als reptes del nostre present i més persones que premiïn aquesta mena de companyies. Avui, més que mai, és important continuar impulsant el model empresarial que representa B Corp.
De fet, no sols és possible una altra economia, també és necessària, i les empreses B Corp estan liderant el camí. Ja no es tracta de voler ser les millors empreses del món, sinó d’aspirar a ser les millors empreses per al món. Però ser B Corp, a més de complir amb exigents estàndard d’acompliment, implica una gran responsabilitat. Significa ser la prova viva que el canvi és possible i un ha de ser molt rigorós amb cada decisió que pren, perquè l’objectiu no és només transformar la teva organització, sinó inspirar-ne d’altres a fer el mateix.
La bona notícia és que no proposem un canvi en les regles de joc, és que el joc ja ha canviat: enguany, les sol·licituds de revisió per convertir-se en B Corp han crescut un 53% respecte a l’anterior. Així mateix, el 84% dels consumidors han pres decisions de compra basades en la informació sobre la sostenibilitat social i ambiental de les empreses, i un 80% coincideixen que les empreses han de tenir un rol actiu a l’hora de donar resposta a reptes socials. D’altra banda, ja el 2019, el 80% de les persones d’entre 25 i 34 anys volien treballar en empreses compromeses.
Així, cada dia hi ha milions de persones al món que estan alineant les seves decisions amb el tipus de societat que volem construir, perquè el vot no s’exerceix cada quatre anys a les urnes, el vot s’exerceix amb cada decisió que prenem. Ha arribat el moment de ser B. Per les persones, pel planeta, per nosaltres mateixos.
Text: Pablo Sánchez, director executiu de B Lab Spain
Per celebrar el B Corp Month, a Veritas hem instal·lat capçaleres B Corp amb els productes de les marques Abbot Kinney’s, El Graner Bio, Cupper, Whole Earth, Biogran i Destination, pantalles digitals amb informació sobre la campanya i informació sobre el moviment B Corp i s’ha modificat el fil musical a les botigues per conscienciar a les persones sobre la importància de les seves decisions.
Aquestes són les botigues Veritas on hem instal·lat les capçaleres B Corp:
Descobreix totes les nostres iniciatives.
Veritas ha estat triada empresa de l'any en el guardó...
A més de treballar per portar una alimentació saludable i...
Instal·lem plaques solars al centre logístic de Lliçà d’Amunt i...
Més enllà de proveir les llars amb productes saludables i...