Atenció al client
De dilluns a divendres de 9 a 20 h. Dissabtes de 9 a 14 h (excepte festius).
En la mitologia romana, Pomona era la deessa dels arbres fruiters; per això va ser el nom triat per l’empresa familiar catalana Pomona Fruits, a les finques de la qual es conreen pomes, peres, albercocs i paraguaians amb mètodes ecològics, biodinàmics i responsables amb la natura.
La història de Pomona Fruits s’entrellaça amb la història familiar de Xavier Viladot, el seu cofundador i responsable de producció. Tot comença a Ivars d’Urgell, Lleida, on l’avi de Viladot es va iniciar en la fructicultura, el seu pare va continuar i ell és la tercera generació de productors de fruita.
En Xavier dirigeix l’empresa amb la Gemma Llanes, la seva dona, i junts han fet la transició a ecològic, una transició lligada al seu paper de pares.
En tenir fills petits, vam començar a consumir producte ecològic i aquí va néixer la inquietud de reconvertir la finca.
Xavier Viladot, el seu cofundador i responsable de producció.
En fer la conversió, vam haver de desaprendre per tornar a aprendre, tornant als orígens i observant la plantació com un tot.
Xavier Viladot, el seu cofundador i responsable de producció.
En Xavier agraeix el suport rebut de l’Agrupació de Defensa Vegetal (ADV) de Producció Ecològica de Ponent, una agrupació sense ànim de lucre que ens assessora en el control de les plagues i ens aconsella amb les plantes; i també estem molt agraïts a Veritas, que ens ha ajudat a tirar endavant, venent la nostra fruita, oferint-nos assessorament i compartint els seus coneixements. Sens dubte, l’ADV Ecològica de Ponent ha estat un aliat crucial en aquest viatge i Marc Benet, tècnic assessor de l’ADV, explica com fan costat als agricultors locals:
Assessorem en el control de plagues i malalties, col·laborem perquè la certificació ecològica surti bé, donem suport a les famílies agrícoles en la comercialització dels seus productes, promovem la biodiversitat…
Marc Benet, tècnic assessor de l’ADV.
Amb el temps, han anat més enllà del cultiu ecològic.
De la mà de Veritas, ens hem format en agricultura regenerativa, buscant camins que preservin l’entorn i procurant que els fruits siguin més sans i saborosos.
Xavier Viladot, el seu cofundador i responsable de producció.
L’agricultura regenerativa proposa un model en què interactuen animals i vegetals per regenerar l’equilibri del sòl, millorar la seva fertilitat i crear un ambient propici per a les plantes. També recentment, han obtingut la certificació Demeter en agricultura biodinàmica, que considera que tots els éssers d’una finca estan relacionats i pretén aconseguir més biodiversitat als camps, més fertilitat del sòl i que els fruits tinguin més vitalitat.
Gemma Llanes, cofundadora i responsable de vendes i magatzem de Pomona Fruits, resumeix en tres pilars l’esperit de l’empresa:
Continuar aprenent de la natura, millorar els processos productius per ser cada vegada més sostenibles i aconseguir un producte de qualitat i saborós, i contribuir a crear consciència.
Gemma Llanes, cofundadora i responsable de vendes i magatzem.
Igualment, consideren que els nens i les nenes són el futur i és molt important explicar-los què és un producte ecològic i els beneficis de la producció ecològica, i per això visitem escoles de la zona; alhora, comparteixen les seves experiències en escoles agràries per explicar a altres agricultors com produir d’una manera sostenible i animar-los a fer el canvi cap a aquest tipus de producció.
Al final, quan consumeixes un producte ecològic, no només cuides la salut també cuides l’entorn.
Gemma Llanes, cofundadora i responsable de vendes i magatzem.
Coneix la resta dels nostres companys de viatge.
Troba les nostres pomes i les nostres peres a la botiga en línia.