Atenció al client
De dilluns a divendres de 9 a 20 h. Dissabtes de 9 a 14 h (excepte festius).
Salvador Domínguez és president de la Unió de Consumidors de Catalunya – UCC. Des de fa més de 35 anys, la UCC es dedica a defensar els drets dels consumidors.
Tota iniciativa que treballi per millorar els drets de les persones consumidores i, molt especialment per corregir les diferències entre les persones que pateixen alguna intolerància en la alimentació ens sembla lloable i creiem que s’ha de potenciar.
Els consumidors i usuaris podríem tenir més poder i més capacitat per canviar les coses, però l’Administració s’encarrega que això no sigui així.
Les lleis poden ser molt boniques, però quan s’han d’executar, o s’han d’aplicar els reglaments que estan en vigor, les coses canvien.
A més, hem de tenir en compte que els ciutadans i ciutadanes del nostre país són poc aficionats a associar-se i pagar les quotes en entitats, ja siguin culturals, esportives o de consum.
Finalment, destacaria que a la Unió de Consumidors de Catalunya – UCC no considerem mai les empreses o els comerços com els nostres enemics, només com els nostres contraris.
“Tota iniciativa que treballi per millorar els drets de les persones consumidores i, molt especialment per corregir les diferències entre les persones que pateixen alguna intolerància en la alimentació ens sembla lloable i creiem que s’ha de potenciar”.
Salvador Domínguez
Les persones consumidores, en general, sí que reclamen, però potser ho haurien de fer més. Per mirar d’aconseguir-ho, les associacions de consumidors, dins de les nostres possibilitats, oferim xerrades informatives i de formació per als consumidors i usuaris.
D’altra banda, l’Administració, que disposa de més recursos económics, hauria de proporcionar més informació perquè tothom pogués estar assebentat dels seus drets i deures davant una possible reclamació o denúncia.
“Les persones consumidores, en general, sí que reclamen, però potser ho haurien de fer més”.
Salvador Domínguez
Sí, les lleis es poden millorar molt. Tenim una legislació que en principi sembla que està bé, però després la realitat és ben diferent. Les administracions en general, tant les municipals, com les autonòmiques o les de l’Estat, en les seves respectives competències, solen afavorir més a les empreses que els consumidors.
“Les lleis es poden millorar molt. Tenim una legislació que en principi sembla que està bé, però després la realitat és ben diferent”.
Salvador Domínguez
Les reclamacions estrella són les referents a les companyies telefòniques. En concret, les més assídues són per a les companyies de telefonia mòbil per incomplir la publicitat o les ofertes, per facturació errònia, etc.
Pel que fa a l’alimentació o al petit comerç en general, les reclamacions que rebem són minoritàries i poc significatives.
Raúl Sánchez fa 23 anys que treballa per a l'Associació...
José Molina és president de l'Associació Celíacs de Catalunya, que...
Elena Maestre és diaetista-nutricionista i membre de la junta de...
Fernando Valladares és investigador del CSIC -Centre Superior de Recerques...